Sunday 13 January 2013

SIBUK RENOVATE RUMAH KETIKA HUTANG KELILING PINGGANG

"Masyallah tuan-tuaaaaaaaaaan..apakah perjuangan kita untuk harta semata-mata?" tunduk sikit, pastu minum air mineral sikit, buat macam letih..
"Kita akan ditinggalkan apabila kita jatuh...sambil mata menunduk ke bawah"
"Inilah dugaan dan adat pejuang"..sambil mata melirik kat ustaz-ustaz keliling dia yang belum kena tipu..nak minta sokongan.

Inilah politik TH dah di baca. TH, kalau lu rasa lu pandai main chess dan korbankan lu punya troop untuk menang sekarang gua dah baca lu punya strategy. LU dah nak kena check mate!

O.K. NI dia, saya dapat info dari Puan S, bahawa eumah TH tengah sibuk renovate wajtu ummah tengah tak dapat bonus.

Dapat la jugak bayar hari tu bonus tertunggak bulan berapa tak hengat. TAPI PROJEK renovation rumah kena tetap jalan..

Bagi KEBENARAN ini adalah contoh terbaik "watak M Rajoli". TH memang gunakan kito semua untuk kekayaan diri dia. KEBENARAN dengor usrah pong dah mula di Bangunan Pencakar Langit. Awas dan hati hati mereka yang hadir dalam program usrah tersebut. TH nak kalih isu Manhull, Hutang Koop, Hutang Bonus dan lain lain hutang. Inilah sikap TH selama ini.

Staf awalan dulu dulu pong pernah cerita bagaimana Komplek Harapan suatu ketika dulu dibina untok ISTANA TH(kata mereka plan awal siap dengan kolam renang). Tambah mereka, mereka bukan protes kerana ISTANA tesebut. Ketika ISTANA sibuk di bina TH dan isteri sibuk shopping di oversea atas alasan perjuangan. Staf di beri gaji kecil dan tak di bayar. Itu berlaku sekitar 1999 dan 2000. Staf ketika itu serba salah. Ugutan pecat, maki pada staf yang coba protes di dalam program besar adalah kebiasaan sikap TH. Bila HARAPAN kembali pulih, beliau pernah berjanji untuk pro dan tidak mahu libatkan keluarga dalam bisinis HARAPAN. Dia lupa dia sebenornya berjanji pada Allah swt.

Kali ini TH masuk dalam lubang biawak kali kedua. Maka dia kembali buat usrah baca yassin harap harap Allah swt terima permohonan kali ini. Kita serah pada Allah swt yang Maha Kuasa. Yang penting TH wajib ubah sikap suka cakap cakap bohong dan suka suka janji( semua JPS yang datang usrah dan staf pong tahu TH ini kaki penipu). TH wajib turunkan ego lagak seperti seorang Pak Menteri. Orang semua kena datang jumpa dia dan dia tak akan jumpa orang adalah amalan EGO RIAK TH selama ini.

Listkan segala hutang yang menghalang TH ke surgo. Pergi jumpa mereka dan buat perjanjian dengan mereka( bukan janji palsu) dan tak usah guna Majerin Al Tikusi. Majerin adalah manusia yang merosakan hubungan TH dengan staf staf terutamanya staf lama.

SAT GI KEBENARAN BAGI GAMBAR RUMAH DIA NA, DI LUGUNU MEREBOK,.info baru dapat, team edisi siasat nak tangkap gambar rumah dia esok, biar wajtu tengah cerah 

No comments:

Post a Comment