Saturday 12 January 2013

LAYAK KAH SYARIKAT HARAPAN BERSTATUS MLMS

Ini lagi satu keraguan yang menjadi persoalan pada semua ahli dan staf SYARIKAT HARAPAN.
Suatu masa dulu bila pelancaran MLMS semua yang hadir dengar ucapan berdentum dentam TH berjanji akan menjadikan HARAPAN sebagai contoh seantario donia. Panel Syariah (lebih dari 10 anggota) berlatar belakang ilmu feqah, usuluddin, muamalat dan entah apa lagi menjadi sandaran utama untuk menjadikan HARAPAN sebagai MLMS. Makanyo berbangga laaa semua staf, ahli dan TH sendiri kononnya inilah satu satunya yang ISLAM dan yang lain itu ehemmmmm TAK SYARAIE.

Hari ini apo dah jadi. Riak dan Takabbur sudah memakan diri semuo korang. Tepuk dada tanya diri korang!!! Benarkah TH hanya menjadikan Panel Syariah sebagai KULIT dan HIASAN untuk menipu kita semuo. Panel Syariah sudah lesap al kaburi!!!!Kabur kerana benci dengan sikap TH. Antara yang paling murko dgn TH adalah Prof abg kepada JPS Ost Jahir. Tapi jangan hanya benci sajo tau wahai panelist panelist... Korang diam membisu siul sebenaornya dosa tauuuu!!!. Orang berduyun duyun masuk kerana nak masuk syurgo. MLM lain dah harommmm dan tak ukhrawi.  Sewajibnya korang kenolah jumpa TH dan nasihat... kalau tak mau dengar tegah dengan tegas... kalau TH degil sampai sekarong..maka PANELIST SYARIAH WAJIB!!!!!!! WAJIB!!!!! WAJIB!!!!!keluar kenyataan resmi. Ini kerano ramai lagi yang masih ada dalam LUBANG BIAWAK... Dosa kalau kita tak tegah....Ini sudah sah tak syaraie.

KEBENARAN dengar sumber sohih sejak MAJERIN ambil alih HARAPAN menjadi lagi tidak syarie. Dulu bukan main halang staf wanita pakai lipstik..... SEKARANG bukan setakat LIPSTIK.... Seluar Jeans dan tudung 3 segi pon dah oke oke....Al maklumlah KEBENARAN sedia maklum MAJERIN tak menjaga solat. Kegalakan dan kegataian MAJERIN membenci staf staf lama makin menjadi jadi. TH bagai manusia buta bisu buat buat tak bermaya.

WAJAH MAJERIN BILA NAIK ANGIN
Senior staf yang bekerja dengan TH lebih 15 tahun, pernah beberapa kali menjadi staf terbaik di maki hamun oleh MAJERIN. Korang tengok bila dia naik angin MAJERIN jadi macam TIKUS KETURI. Hahahhhaaaaaa!!!!!Nanti Staf PENCAKAR LANGIT jangan senyum sumbing pula bila tengok wajah MAJERIN semacam TIKUS KETURI. Setiap kali suara MAJERIN hiuuuuuuuu naik angin maka terserlah seperti TIKUS KETURI.

Kepada TH aku nak ingatkan. Koooo jangan biarkan dengan mudah MAJERIN maki, herdik, sms maki caci macam babi hutan pada beberapa senior staf.. TH jangan lupooooooo sejarah awal dulu..Ada staf pencakar langit cerito pada kawe pengorbanan mereka bukan saja bekerja sebagai staf tapi jadi kunta kinte kuli di rumah TH di Mata Ayer. Jaga anak, basuh berak anak, basuh pinggan, basuh baju, cuci rumah. Hoiiiiiii kamu lupa kah.... Jangan jadi manusia durjana!!!! hanya dengan ccoooootttt ccoooootttt MAJERIN pada kamu..... Semua staf tahu kamu TH mengorat MAJERIN sebelum kau cerai dengan Fmz. Doremon pon tauuuuuu..Manager menager pong tau.....MAJERIN yang gatal cerito pada semuo orang yang kamu TH main sms cinta cinta. Geli aku dengorrrrrrr... TH yang ku  anggap alim, waraq wueeeek muntah. Sebab itu lebih baik kau kawin segero dengan MAJERIN.

Mako dengan ini aku nak istiharkan SYARIKAT HARAPAN BUKAN MLMS.

No comments:

Post a Comment