Saturday 15 December 2012

KOPI PALSU??

Ada kebenaran dengar cerita pasal kopi palsu yang di pasaran..hmmm..betul ka palsu? atau di palsukan atau, mereka sendiri yang mengedar kopi murah dipasaran untuk keuntungan poket mereka sendiri? semua boleh jadi. Kerana sudah sering kita dengar masalah kopi palsu ini dipasaran, alih-alih kopi sendiri tak supply pooooooon..

Kalau betul kopi palsu:-

Kalau betul kopi palsu. ini slah syarikat harapan, kenapa tak keluarkan kopi banyak-banyak..hmmmm...mungkin modal kopi dah terpakai ketempat lain.

Kalau bukan kopi palsu:-

Kopi ni original, tapi di jual tanpa nilai mata untuk bagi laku cepat. so harga murah, pastu ahli-ahli claim bonus kat syarikat..so ahli dapt untung terus jual pukal, kan dah untung? pastu klaim  bonus kat syarikat. Kan  untungn lagi.

DAN ADAKAH MUNGKIN?

Untuk mendapatkan untung segera, sebenarnya sudah ada syndicate dalaman sendiri, daripada tuanpunya dan pengurusan kilang kopi, menjual kopi dengan harga murah dan pukal, termasuk kepada cina-cina.

So syarikat tak payah tanggung bonus, buat terus jual putus dengan pembeli pukal, pastu gembar-gemburkan itu kopi palsu..

Semuanya mungkin kan?

Apala sangat, duit pelaburan orang dalam syarikat ayam pun depa tipu. pelabur tenganga, depa jual syarikat ayam goreng yang dilaburkan oleh pelabur ke orang lain.

Kalau kopi depa buat sendiri, dan jual pada orang cina, apala sangat kan..

So jgn duk fanatik tak tentu hala..

THINK AND RETHINK



No comments:

Post a Comment