Monday 17 December 2012

ADA DUIT MASUK KA?

ASSALAMMUALAIKUM SEMUA..

Kebenaran dengar cerita, ada pak Arab nak bantu Syarikat Harapan bagi duit..Alhamdulillah..Adalah bahagian untuk semua..harap-harap gaji staf tertunggak, bonus ahli, dan pelabur, dapat la sorang sikit.

Tapi kebenaran pernah dengar dulu, ada duit nak masuk dari Brunei. Ahli-ahli pakat seronok duk tunggu bonus, staf-staf terbayang nak pergi beli susu anak, pelabur-pelabur duk rasa dapat la bayar sikit hutang-hutang yang depa duk kumpul dengan orang lain untuk melabur di syarikat ayam goreng, tapi alih-alih..semua GIGIT JARI dan ahli-ahli punya kereta nak kena tarik dan rumah dah tak boleh bayar, surat cinta dari bank pun sampai.

Orang dah mula bosan dengan janji kosong yang tak jelas. Tapi kali ini, kita harap betul-betul pak Arab ni bagi la duit tu..Pasal TH bayar balik atau tidak ke Pak Arab tu, dia kena amanah la.,.
\
NASIHAT DARI KEBENARAN,

Kalau dapat duit bonus ka, gaji ka, lepas ni, pandai-pandailah jaga..sebab kena tau, itu duit hutang yang nak kena bayar balik oleh TH. Jgn sampai nanti merudum, tak leh nak rolling, benda yang sama terjadi. Nak pinjam duti PAK ARAB mana pulak..

THINK AND RETHINK

No comments:

Post a Comment