Tuesday 25 December 2012

FB I LOVE SYARIKAT HARAPAN DI ARAH TUTUP?

Inilah masalah yang KEBENARAN lihat sudah melampau-lampau. Mereka membuka dan menutup sesuatu dengan sukahati. Ikut peraturan sendiri tanpa menghiraukan orang lain. Dulu tutup dan jual syarikat ayam goreng ke orang lain tanpa pengetahuan pelabur, sekarang apala sangat nak tutup FB murah yang dibuka oleh satu orang terengganu yang sekarang tinggal di Perlis ini. Di depan TH dia setia, dibelakang, ramai dah tahu dia buat bussiness lain. Sama ja bermuka-muka.

Kenapa nak tutup FB tu? itulah satu-satunya cara member-member dan mereka yang masih bersama-sama syarikat harapan nak luahkan..dah tak da cara lain, sebab telefon pun dah tak di jawab lagi. Semua menyorok di balik tabir.

Saya mendapat makluman dalaman bahawa arahan tutup di keluarkan oleh TH. Come on la. Tak boleh terima kritikan atau dah pedih telinga?

Kalau begini keadaanya KEBENARAN terpaksa mengucapkan tahniah kepada leader-leader yang join satu syarikat MLM baru dengan kuasa keKAISARan dan kewangan yang kukuh dan satu lagi syarikat yang dibuka oleh bekas top leader syarikat harapan yang bermula dengan perkataan AL dan ada yang join syarikat HALAL punya GEL.

Mereka ini telah mengambil tindakan yang bijak untuk masadepan isteri dan anak-anak mereka apabila mereka sedar dan telah terbongkar mengenai syarikat harapan yang sebenarnya juga bukan untuk ummah tetapi juga untuk kepentingan peribadi dan keluarga membelakangkan mereka yang yakin sayarikat harapan adalah dari ummah untuk ummah.

Meraka tidak lagi takut dengan ugutan bonus mereka akan ditahan kerana memang syarikat harapan dah tak mampu nak bayar bonus mereka dan secara terang-terang menggempur program-program mereka yang terbukti berkesan,

Yang menjadi fenomena anehnya adalah, ketiga-tiga syarikat ini, tidak tikam menikam malah bantu membantu dan cuba sebaik mungkin manjalinkan kerjasama dan ukhwah di antara Islam yang dahulunya di pecahbelahkan oleh TH. Meraka masih bertegur sapa dan malah memberikan moral support kepada satu sama lain sehingga tiada lagi suasana tegang yang timbul.

Kelihatannya mereka telah membakar jambatan-jambatan dibelakang mereka tuan-tuaaaaaaan, dan mereka tiada jalan mundur dengan terus kedepan dan yang lambat mengambil langkah baru tetap berada dibawah cengkaman TH, akan rugi.

Ini lah yang wajib diperhatikan oleh syarikat harapan. Sekiranya mereka terus menanam Fear di kalangan ahli-ahli, dan memerintah dengan sistem KUKU BESI, semua member-member dan staf-staf yang keluar, akan membuat keputusan nekad dengan istilah NO TURNING BACK! siapa yang rugi? Fear they give, fear they get and nothing more!


Yang WEB master sorang tu, jgn duk teruskan kehiprokitan anda semata-mata kerana anda mendapat imbuhan dari program-program yang anda dan TH rancangkan. KEBENARAN juga mendengar kritikan-kritikan pedih dari program SERABUT (dulunya PINTAR) HERBA yang dibuat di satu tempat di negeri KEDAH yang berakhir pada 23hb dis baru-baru ini. Ramai sudah tahu anda ada kamsen dengan program-program yang dijayakan km dan ofcourse kamu juga tidak setia dengan syarikat hrapan. So be careful ok bro? biarkan lah fb tu berjalan. Itulah cara luahan ahli-ahli dan sometimes, terima lah kesalahan dengan kerendahan hati. TH, sedarlah, anda juga manusai biasa, dan belajarlah meminta maaf, dan kalau boleh bertoalk ansurlah dengan ahli-ahli. Percayalah, sekiranya kamu memberikan mereka ruang untuk berniaga selain dari dengan syarikat harapan buat masa ini, mereka akan terus mensupport syarikat kamu, tetapi sekiranya cara ugutan yang kamu pakai, percayalah, semakin cepat mereka jauh dari kamu, walaupun mereka sepertinya setia dengan km!


Come on! think and rethink. Jangan sering menghadapan kan Majerin, kerana selepas adanya MAJERIN, mereka semakin jijik untuk hampir lagi dengan Syarikat Harapan..

THINK, RETHINK, AND RECONSIDER!

No comments:

Post a Comment