Monday 24 September 2012

BETUI KA NI? Hantu Penanggal!!

 Ini KEBENARAN ambil dari gambarhantu.blogspot.com.


KEBENARAN dapat tau ini hantu penanggai yang ada oghang jumpak kat Kuala Kangsar. KEBENARAN ni slow, jadi cerita ni sebenarnya meletup dah lama. Mungkin Hantu tu pun dah kena tanam kut. Kalau tak tanam lagi harap-harap depa simpan kat muzium. Boleh kita pi tengok. 

MAI mana hantu penganggai ni no? 

Penanggal atau penanggai dalam bahasa loghat, merupakan makhluk haluih, ketughunan jin/setan. Dia ni belaan oghang. Di bela setan spesis ni dengaq katanya nak jaga harta atau nak pertahankan diri dari musuh. Haaa..oghang sini panggil saka. Dia punya makanan favorit darah ibu mengandung atau darah oghang yang baru bersalin. 
Spesifikasi dia ni urat perut dia bercahaya dan berkepala dan urat perut dia terburai dan dia pukat bakat, boleh terbang. Dia akan terbang ke rumah orang yang baru bersalin, pastu tu kalau mangsa leka dia minum darah mangsa. 

So, carilah daun berduri mcm mengkuang, letak kat bawah rumah ibu yang baru bersalin. Sebab dia, ada logiknya lah..Kan perut dia terburai, mesti dia kena hati2 kalau tak tersangkut kat isi perut dia, nak kena masuk hospital mana? hahaha. 

Yang oghang menuntut ilmu penanggal ni pula, boleh la ada power hantu penanggal, dengan cara mencabut kepala depa dan keluarkan isi perut mrk untuk terbang, dan boleh terbang cari ke rumah perempuan nak bersalin. Ada juga yang mengamal ilmu ni dan mereka bela hantu penggal, dan mereka sendiri jadi penanggal nak bagi makan kat hantu penggal depa.

Kalau nak jadi normal balik so pengamal kena remdam isi perut mrk dalam cuka. Sebab nak bagi kecut tali perut depa yang terburai tu dan masukkan balik dalam badan asal. ayan yang berisi cuka bagi mengecutkan perut sebelum masuk kembali kedalam badan asal mereka.

SO, nak kenal owner hantu penanggal ni sapa senang ja..pi cek rumah sapa yang mati tak dak kepala, kepala dia la tu..hahha..ok..whatever!!

No comments:

Post a Comment