Wednesday 19 September 2012

MESTI DAH TERDESAK SGT

COURTESY OF YOU TUBE
Uploaded by  on Feb 22, 2012

INI KEBENARAN AMBIL DARI YOUTUBE. Terima kasih dari YOU TUBE dan unq92. Ada pengajaran di sini. Selagi mana tak ada yang lihat, kita tak kisah pun nak buat onar. La ni jelaih-jelaih nampak. Apa perasaan pasangan ini ya? Siap terakam lagi..adoi nasiiiiiib-nasib..Tapi KEBENARAN pelik, kadang-kadang ada yang ambil duit orang ramai, pastu buat derk je tak nak bayar balik. Mungkin agreement  debgan oghang spesis ni tak kisah ada agreement pun kut. Tapi..tak kan depa tak percaya yang ALLAH MAHA MENGETAHUI dan MAHA MELIHAT. Siap bagi syarikat ayam goreng tu kat orang lain pulak. Pelik-pelik..Atas akad apa dia pi jual perniagaan yang ada pelaburan orang ramai tu ya? Kalau ada orang kuat dia tolong bagi alasan sat..Tapi nak ka depa komen? Telefon pun tak mau angkat dah?



Hmmmm..jgn salah faham ya semua. Apa yang terjadi ni mungkin dejavu. Tah wujud ke tak wujud dalam real life ke tak, KEBENARAN tak pasti. Mungkin KEBENARAN ni merapu ja kut. Tapi, yang orang ramai kata tak dapat balik depa tu, tak kan KEBENARAN dengar dalam mimpi kut..??? tah lah..Tak dak kaitan dengan yang hidup dan yang mati pun.

Cadangan, jangan duk ubah perjanjian sepihak ja na...kena sama-sama setuju la..tak kan kalau peminjam/pelabur tak setuju pun boleh ubah konsep ikut suka hati. 

Yang duk baca ni pulak, jgn duk assume macam-macam. Tak ada kaitan antara yang hidup dan yang mati. Atau dengan maksud lain karekter-karekter yang diwujudkan, sekiranya ada terkait dengan yang masih hidup dan tak sedar yang mati itu itu benar, adalah kebetulan sahaja. :)   



No comments:

Post a Comment