Sunday 10 February 2013

KULIAH MANUSIA BERDUSTA & ZALIM

Today ada seorang Ost yang meminta KEBENARAN keluarkan kenyataan dio mengenai DUSTA. Dia sangat sangat harap GOD FATHER membaca dan berubah, bertobat dan memohon keampunan dan maaf pada setiap individu yang dia lakukan penganayaian dan pendustaan. KEBENARAN pong akur dan ambil keputusan untuk publishkan. Moge moge GOD FATHER baca dan insaf.

DUSTA
1. Kejujuran adalah kemulian, sedangkan dusta adalah kehinaan.
2. Tinggalkan dusta demi kemuliaan.
3. Jangan Kau sekali kali bersahabat dengan pendusta.
4. Dua perkara yang tidak terlepas dari dusta, iaitu banyak berjanji dan kuat berdalih (SIFAT GOD FATHER YANG PALING UTAMA)
5. Pembohong akan hilang kewibawaan (AURA BISNIS KO SUDAH MULA LENYAP)
6. Kesengsaraan yang paling besar adalah janji seorang pendusta kepada seorang yang tamak.
7. Kesalahan (dosa) yang paling besar di sisi Allah adalah lidah yang pendusta. Orang yang berkata dengan  kalimat dusta dan yang menghulurkan talinya sama dalam dosa.( MAJERIN, DOREMON, AL MURATO, PENGARAH 2, OTAI OTAI PENDEKAR LAPUK JANGAN SANGKA KAMU TAK TERPALIT SEKALI. KO ORANG AKAN TERJUN SEKALI DALAM DOSA0.
8. Orang yang tidak pernah dusta tidak akan sesat dan tidak dapat disesatkan.
9. Dusta menjauhi iman. Orang yang jujur ada di tepi keselamatan dan kemuliaan. Orang yang dusta berada di tepi kebinasaan dan kehinaan. ( SEDAR LAH KAMU SEKARANG DI HINA ALLAH)
10. Janganlah kamu lihat siapa yang mengatakan, tapi lihat apa yang di katakan.
11. Barang siapa yang telah kehilangan keutamaan kejujuran dalam pembicaraan (suka cakap bohong), maka dia telah kehilangan akhlaknya yang mulia.

ZALIM
1. Kezaliman terhadap orang yang lemah (staf komplek dan Ex JPS ) adalah kezaliman yang paling keji
2. Kezaliman adalah akhir masa kekuasaan raja
3. Kezaliman yang paling tercela adalah berada dalam kekuasaan
4. Seburuk buruk bekal untuk Hari Kebangkitan adalah permusuhan terhadap hamba hamba Allah
5. Kezaliman pada manusia ada 3 tanda a) menzalimi kepada yang ada di atas dengan kemaksiatan, kepada orang yang ada di bawah dengan penguasaan dan mendukung orang yang zalim.
6. Orang yang paling tercela adalah yang memfitnah orang orang yang lemah di hadapan penguasa zalim (TUDUH MAMAT KARIPAP GERGASI KONUN NYA BUAT FITNAH DI OTOSUN MALAYSIA, TUDOH DR Y GILA SAWAN, TUDUH GM SAPU WANG RATUSAN RIBU, TUDUH PUAN S MAKAN DUIT ALHAM HODILAY, TUDOH MR SYED MAKAN DUIT AYAM GORENG, TUDOH GM INDON LESAPKAN RM 400K, TUDOH MAMAT MATA AYER JUAL AYAM, TUDOH SUKA SUKI)
7. Bagi orang zalim itu besok (Hari Kiamat) ada bekas gigitan di tangan
8. Tidak ada kemenangan bagi si zalim

Kalau di study one bu one ciri ciri burok ini ada pada GOD FATHER.

THINK AND RETHINK


No comments:

Post a Comment