Thursday 21 February 2013

KISAH TERKINI HARAPAN

1. Hari ini kecoh rata perpecahan retak tunggu hancus kecai JPS di manonyo sudah ujud penentangan terhadap Al Murato Kataki terutamonya kaum hawa. Mano taknyo, jennih otak veto dan tak layak langsung di gelar ketua. Today kecoh Al Murato dikecam pooooraaaaah piraaah oleh Kak Shudah. Agaknyo dah lama terpendam kebencian Kak Shudah pada Al Murato kerano sikapnyo yang ego dengan master mastangnyo. Ko keno suloh muko ko leer Al Murato. Oereng sudah jemu meluat termuntah terberak tengok lakonan kepuraan nak lagak ost, nak lagak bomoh hembuih, nak lagak jadi doktor, nak lagak pakar ekonomi... cihhhhhhssshhh poooraaaah.

2. Hari ini jugo tersebar God Father secaro resmi nak jual bangunan Pencakar Langit yang menjadi air mata staf. Elok leer jual cepat segero. Bila dapat duit pitih tuuu ko jangen leer rolling pusiang pulak. Bayar huteng huteng. Ingat! Ingat! Ingat! lebih baik ko bayaooor hutang dari ko rolling. Harammm kalau ko niat nak rollinng bisnis dengan pitih ini kerano kewajipang utamo adalah bayar huteng. Jangan beruat kerja lawan agamo. Hutang bayar dulu dddeeeeh. So ost ost kena nasihat pada God Father mengenai dosa tak bayar hutang akan membawa bukang saja God Father ke nerako tetapi mereka yang menjadi pak turut jugo akan terpelanting masuk nerako. Ingat! Ingat! Ingat! dosa tak bayor huteng.

3. Today staf Komplek Wahaduhai sudah mulo buat laporan resmi ke pejabat buruh. Wahai staf Komplek!!! teruskan menuntut hak ko yang di seleweng God Father. Gaji Staf tak bayar tapi beli rumah bungalow baru di Lugunu RM 700k boleh. Rumah sekarang di Lugunu dah ada tapi tamak haloba nak beli lagi. Ini jenih tamak, rakus, riak, berlagak nak besooor lagi. Lupo diri ko dulu tido atap rumbia. Lupo kah ko dengan sumpah serapah dulu masa susah. Mungkin sekarang ko di makan sumpah sumpah ko.

4. Lepaih ni kita tengok pulok progam Kongsi Kongsi di Kuolo Terenganu. Akan hadir looor ramai recycle dan expired dan mereko yang tak tahu apa benda. Buat habih beras ajoo. Moga oreng tak tertipu dengan asakan dan tipu V Rodooox menipu ummah. Jangen terpedayo beli kopi V Rodooox yang gimik menipu ummat.

THINK and RETHINK

No comments:

Post a Comment