Friday 8 February 2013

AL MURATO MASIH USAHA SAPU HAK ORANG

Mari kita baca apa AL MURATO AL KATAKI TULIS DALAM FB

Walaupun ada yang tak suka dengan kenyataan ini namun terpaksa juga dinyatakan di sini yang wujud dalam pelan pemasaran HARAPAN adalah keahlian seumur hidup bukannya bonus seumur hidup. Sebagai pemimpin, ada dua perkara akan bersama dengan kita. Pertama, tanggungjawab sebagai pemimpin. Kedua, hak sebagai pemimpin. Apabila tanggungjawab ditunaikan barulah kita boleh bercakap soal menuntut hak. Jika tanggungjawab tidak ditunaikan maka terlucutlah soal untuk menuntut hak. Sama seperti seorang suami wajib menunaikan tanggungjawabnya ke atas isteri barulah haknya terjaga. Jika ia mengabaikan tanggungjawab dalam suatu tempoh yang ditetapkan di sisi syarak maka si isteri berhak untuk menuntut fasakh. Jadi jika anda sudah memutuskan untuk menunaikan tanggungjawab di tempat lain maka hak anda juga ada di situ. Usahlah dipertikaikan sewenang2nya. Sebaik-baik jalan hulurkanlah salam perdamaian.

################
Pada si Pendek yang rakus. Coba ko pergi tunjuk ayat mana yang tulis BONUS SEUMUR HIDUP?? Dalam buku plan pemasaran? Dalam buku Panel Syariah? Atau timbul dalam kepala taik rakus Korang. Ko jangan main main pusing ayat. Ko nak pusing pusing main ayat dengan janda Ko aku tak nak peduli. Tapi dalam hal ini jangan Ko main pusing pusing dengan akad. Memang budak bengap ini  tak faham apa itu akad!!!!

Ko tak payah cakap leer pasal Hak jaga bini. Semua tau ko tak pandai jaga bini. Geli geleman aku dengaq.

Apa yang di katakan HAK. Tidak timbul ceta kalau Ex JPS tak hadir program tak layak dapat bonuih. Dolu ketika kereta kau hancus di belasah janda ko, bukan kah Ko ambil cuti tak hadir program? Masa ketika itu Ko tak pernah cakap soal HAK!!!

Kau lupo sejak kebelakangan ini Ko di landa pelbagai musibah di laknat Allah swt??? Apa jadi pada anak Ko, apa jadi pada janda Ko, dan apa kecurigaan Ko pada bini ko sekarang. Ko lupa yeeer!!! Apa benda yang Ko zikir. Laknat dan musibbah menimpa diri Ko.. Ko tarak malu kaa. Sekarang Ko nak berusaha sapu Hak orang. Ko tak akan senang dalam dan luar.

THINK AND RETHINK

No comments:

Post a Comment