Wednesday 16 January 2013

GOD FATHER MIMPI JUMPA NABI MUHAMMAD SAW

Hari ini KEBENARAN menerima kejutan bila wanita yang mengelarkan dirinya Kak Ju mengepos satu artikel yang agak membingungkan. Seperti mana yang KEBENARAN maklumkan apa yang di sampaikan dalam blog ini akan di tapis dan di pastikan amat sahih.

Bila KEBENARAN cross chek dengan beberapa mantan JPS dulu kala rupenya ada kesahihannya. Walau apa pong!!! hari ini KEBENARAN nak cabar TH supaya berkata YES or NO. 

Berikut KEBENARAN paste artikel kiriman dan seperti biaesenyo terpaksa edit edit nama khas bagi tidak melibatkan hidup dan mati;

Salamualaikum
Akak merupakan seorang pembaca blog ini. Walau pun pada awalnya sirinya kurang menarik, tetapi akhir akhir ini banyak hal yang benar dan sudah menjadi kewajipan kita menyampaikan kebenaran tanpa ada fitnah dan hasutan.  Akak adalah seorang Pengedar yang agak berjaya dalam syarikat HARAPAN. Akak merupakan antara individu yang menjadi rujukan TH dan isteri pertamanya Kak T satu masa dulu. Hubungan kami cukup akrab dan TH dan isteri sudah beberapa kali mengunjungi rumah makan nasi di rumah Akak.  Waktu itu TH seorang yang di lihat cukup berakhlak dan menjadi idola kami sekeluarga. 
Perniagaan HARAPAN bersama akak semakin hari semakin maju sehinggalah HARAPAN masuk ke era MLM. 
Kejayaan HARAPAN agak tergoncang dengan keruntuhan ekonomi dunia pada tahun 2000 kalau tak silap akak. Ketika itu akak lihat hubungan sesama pengedar sudah tidak seperti dulu. Kemasukan pemimpin syarikat emas celup banyak bawa masalah dan ketika itu akak lihat TH lebih mirip mendekati mereka dari kami diperingkat awal yang banyak sekali berkorban. Tapi walau apa pun akak tetap setia dengan HARAPAN.
Ringkas cerita suatu hari( tidak ingat tarikh ), akak dan beberapa pemimpin telah di minta hadir ke suatu kursus pengurusan stokis di Hotel Swing Inn ( akak masih ingat sampai sekarang) dan ketika itu TH hadir bersama Tuan F untuk memberikan taklimat.
Dalam ucapan perasmian TH di lihat agak kusam tidak terurus wajah beliau. Kami sesama peserta bisik membisik dan jeling menjeling ada sesuatu yang tidak kena. Ucapan TH tidak semesra seperti dulu. Tiba tiba TH menceritakan bahawa ada seorang lelaki telah bermimpi berjumpa dengan junjungan Nabi Muhammad saw dan mendapat arahan supaya menikah dengan seorang wanita untuk menyelamatkan akidah beliau. Ketika itu akak terdetik di hati siapakah lelaki tersebut. Sangkaan akak itu cerita zaman sahabat.
Di akhir program akak berjumpa dengan beliau dan bertanya siapakah gerangan orang yang berjumpa dengan Junjungan kita. Dengan lantas dia menjawab "sebenarnya saya" . Ketika itu akak tersebak dan bertanyakan adakah TH kawin selepas itu. Lantas dia jawap ya.
Akak pulang ke rumah malam itu dan terus menceritakan pada suami mengenai hal ini. Bukan main melenting marah suami akak dan selepas itu akak di nasihatkan jangan percaya dengan kata kata TH itu.
Hari ini akak amat yakin TH berbohong berjumpa dengan Junjungan Nabi kita. Kenapa akak kata begitu? Kerana tidak mungkin seorang yang bersifat penipu boleh layak berjumpa dengan Nabi kita. Kalau lah benar pernikahan ke dua itu atas arahan Nabi, maka sudah tentunya endingnya baik. Nabi tidak akan beri sesuatu yang tidak baik. Akak dapat berita TH sekarang main pilih bulu. Tidak balik rumah isteri pertama, kedua(yang kononnya arahan nabi), ketiga(cerai) tetapi mesra sangat pada isteri ke empat dan di katakan tambah lagi. 
Akak jadi benci sekarang dengan watak watak lakonan TH yang sebenarnya hanya untuk perniagaan. Benarlah kata suami akak bahawa TH adalah GOD FATHER yang menipu dan perdaya pemuda dan pemudi Islam. Mustahil orang seperti ini layak bermimpi berjumpa Nabi Muhammad saw.

Sekianlah sahaja. Akak minta siarkan dalam blog
Akak JU
##########
Demikianlah terbongkar satu lagi pembongkaran dan mendapat gelaran GOD FATHER yang kononnya mimpi jumpa Rasul saw. Hallllooo TH!!!! Ko nak kawin kawin lerrrr.... Kau nak cover terpelanting pinggang mangkuk jangan leer kau mai bedal bomb jumpa Rasul saw.
Ko wajib taubat nasuha dan keluar kenyataan selama ini kau berbohong pernah mimpi jumpa Rasul saw. Nanti di akhirat kau akan di soal.. mampus kau nak jawap.... Sebelum ajal panggil kooooo sila tarik balik....
Aku ingat anak ko Amir Shawal dan isteri pertama ko akan gelak terbahak bahak baca artikel ini.
Usrah akan datang KEBENARAN nak dengar ucapan ulasan TH mengenai mimpi jumpa Rasul saw. Kalau kau bohong ingat!!!!! laknat akan menimpa dikau bertalu talu. AWAS TH!!!!!
Pueeehhhh Ostat Usrah

No comments:

Post a Comment