Wednesday 26 December 2012

DOREMON


INI LAH CEO syarikat harapan,

INI PUN Nama samaran ceo dia jugak, MAJERIN


Dulu ku umumkan syarikat harapan untuk ummah,
ramai tertipu dan percaya padaku,
ku wujudkan team yang macam budak skema,
tapi kutukar lagi ke team baru,
macam-macam ku tipu ummah semua,
tapi semuanya untuk aku,
tapi jangan marah ya,
ini syarikat punya aku,
kamu semua telah tetipu,
kerana inilah jalan kamu,

Ku keluarkan memo ku yang ke 37,
siap menggunakan ayat azimatku,
sengaja ku suruh orang bersabar,
semuanya untuk kepentingan ku dan keluarga ku,

Ku ayat orang dengan kata-kata hikmah,
dengan bendara putih tanda kesucian ku,
sambil menaip aku terseyum,
ummah ini senang ditipu,
sorry, ini semua bukan paksaan,
tetapi inilah jalan kamu.

Ku katakan musim bunga akan tiba,
dengan duit pak arab ku bayar bonus mereka,
kuharap mereka akan kembali cintakan aku,
kerana bonus dan meterial permainan diriku,
mudah-mudahan, mereka tetap tertipu,
macam mana aku nak bayar hutang pak arab itu nanti aku cari tau,
yang penting, mereka kembali percaya kepadaku,
bonus dan gaji tertunggak untuk bulan-bulan tertunggak itu tak penting,
kerana,
Inilah jalan kamu.

Ku katakan dalam memo ku, tak pernah ku ubah perderian syarikat ku untuk ummah,
tetapi ku kasi alasan mereka belum mampu,
ku kasi alasan ku telah dicemuh,
ku tarik balik kata-kataku,
sebab sebenarnya, syarikat aku tetap syarikat aku,
dulu untuk ummah sebab nak memikat kalbu,
kalau rasa tertipu maaflah,
sebab,
Inilah jalan kamu..

Kini ku tubuhkan team baru untuk ditipu,
Majlis Penipu Bersama (MPB) pilihan nama untuk mu,
aku tak perlukan kamu, kerana bersamaku majerin ku dan doremonku,
yang paling pakar dalam MLM, dan dialah Harapan Paling Akhir ku..
Kalau tak ummah tak setuju pun tak pak pa,
Kerana,
Inilah Jalan Kamu..


No comments:

Post a Comment