Thursday 20 December 2012

CAKAP TAK SERUPA BIKIN = HIPOKRIT

Dari blog TH yang saya baca, baru tadi, naik meluat dan nak termuntah pun ada. Konon nya dia kata kalau bussiness tgh kencang, ramai kawan, kalau gawat musuh datang.

pastu siap kata, Kena buat perjanjian dengan cermat sebelum bussiness dan ni ada satu ayat pak lawak pemohong ni, ambil khidmat lawyer tentang terma dan kos yang digunakan..bla, bla, bla, (duk mengarut) dan kalau tak makin besaq perniagaan makin besar orang ambil peluang.

Ni rasa mcam nak termuntah pun ada. Hari tu KEBENARAN dah mula simpati, tup-tup dia buat penulisan macam dia tak salah. NI DIA FAKTA KALAU HANGPA NAK TAU:-

1)   Syarikat Harapan Merudum Bukan sebab orang pecah belah tapi sebab pengurusan TH atas kewangan.

Come on la TH, syarikat mula merudum bila kena bayar deposit beli bangunan pencakar langit tu. Duit deposit tu boleh buat modal untuk putaran modal stok! Tapi bila dah dump in jadi bangunan, situ masalah jadi kritikal. Sat dulu. itu bukan masalah utama!

masalah sebelum tu, rm 400,000-00, untuk syarikat printing mengalir ke akaun anak lelaki dia, itu terekod..DUIT SYARIKAT ITU!!!!!!!!

KEBENARAN malas nak buka fakta ni kerana tak nak la sampai semua orang tau. Tapi ni TH sorang ni tak sedar-sedar diri!

2) KEMUDIAN, kalau dia kata pakai lawyer dalam perjanjian, Memangnya tak ada perjanjian dengan PELABUR???? hoi, perjanjian dengan pelabur tu termanya kena bayar balik rm 1,000,000-00 dalam 5 tahun, sewa sebanyak rm 25 sebulan dan 5 % hibah..nak terma apa lagi? pelik betul, dia boleh tipu la orang lain. Tapi orang yang kena tipu? pastu tiba-tiba jual syarikat ayam yang dilabur oleh pelabur-pelabur kepada orang lain.

Sekarang nak klaim orang zalim dia, dan seolah-olah dia kena aniaya.

Nak tanya saya hantar soalan. macam yang sebelum ni ada pembaca yang hantar dan saya janji sampai sekarang nama dia dan soalan dia tak dimasukkan,

nak tanya, tanya KEBENARAN..


ONLY THE TRUTH SHALL BE REVAILED HERE!!!!

Bersambung...

No comments:

Post a Comment