Friday 21 December 2012

PENIPU = HIPOKRIT

SOALAN:-

Apakah benar-benar Syarikat Harapan untuk UMMAH?

Dulu, sering KEBENARAN dengar, SYARIKAT HARAPAN adalah akan diserahkan kan kepada UMMAH.

Tersenyumkan kalau kita ingatkan kalam ini. Seorang yang menyalak-nyalak bahawa dia akan menyerahkan kepada ummah, untuk tujuan marketing.

Kenapa KEBENARAN kata marketing? Kerana golongan sasar atau target group untuk pengguna ubat-ubat dan produk-produk lain ini adalah orang ISLAM kita yang dahagakan produk-produk halal.

Sapa tak sayangkan TH Puan-puaaaaaaaan..kalau seorang PENGARAH URUSAN syarikat akan berkongsi syarikat dan menyerahkan syarikatnya kepada pejuang-pejuang nya yang bersama-sama beliau menaikkan syarikat, kononnya dari ummah ke ummah. Kalau orang kutuk syarikat harapan boleh dituduh pemberontak ooooo..


Ni, dia cerita dari ummah ke ummah!

Sapa yang tau, jenis kereta yang dipakai oleh anak dia? Ni dia, dari kereta biasa keluaran malaysia, kemudian, kereta eksekutif keluaran keluaran Jepun, lepas tu kereta fair lady, kemudian, bmw 5 series, kemudian bagi rm 400,000-00 untuk buka syarikat printing yang jalankan kerjasama perniagaan dengan syarikat papan untuk supply papan untuk kopi papan,..eh,,dari mana ya duit semua tu?

Kalau tanya dia, dia akan kata "Itu semua fitnah tuan-tuaaaaaaaan", sambil tangan kanan dia letak kat dada kiri, dan mata melihat kebawah, kepala sedikit menggeleng seperti seorang yang tidak berdaya ketika menghadapi fitnah dunia, tetapi, apa kata akaun? Sapa bayar semua tu? Hmmmm,,,buktikanlah duit itu dari poket sendiri. HMMMM lagi..yang ada bukti yang pernah KEBENARAN dapat adalah bukti keluar masuk duit syarikat harapan melalui akaun. Tapi sekarang duit jualan semua masuk akaun dia. TUDIA.....tak kan tak paham2 lagi kut!!!!

Kalau harta untuk isteri-isteri-isteri,  jgn kata la..rumah renovate, kemas..ratus ribu,,,wow..mungkin juga mereka dari keluarga kaya, itu boleh lah nak kong orang lain, tapi mana ada..KEBENARAN Tau..isteri-isteri-isteri dia ni kaya bila dah join dia..

Mari kita lihat..sat gi kebenaran bukak cerita siapa dapat projek renovation syarikat ayam goreng..sat..nak check fakta dulu, satgi kita sambung na...




No comments:

Post a Comment